Електронна бібліотека підручників
Головна arrow Право arrow Проблеми адміністративної реформи в Україні (З.С. Гладун)  
11.11.2016
Проблеми адміністративної реформи в Україні (З.С. Гладун)

НАУКОВА ДОПОВІДЬ
виголошена на засіданні Вченої Ради Тернопільської академії народного господарства 28 березня 2001 року.

ЗМІСТ

ВСТУП
КОНЦЕПЦІЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ РЕФОРМИ В УКРАЇНІ
ПРАВОВІ ОСНОВИ ПРОВЕДЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ РЕФОРМИ
НАУКОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ РЕФОРМИ
ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
ВИСНОВКИ
ЗАКОНОДАВСТВО
ЛІТЕРАТУРА

ВСТУП

   Як показує сучасна світова практика, рівень суспільно-економічного розвитку, місце України серед інших держав світової спільноти, зокрема країн Південно-Східної Азії (Японії, Південної Кореї, Сінгапуру) зовсім не залежать від наявності (чи відсутності) відповідних природних, у тому числі енергетичних, ресурсів, необхідних для забезпечення життєдіяльності того чи іншого народу. Дедалі більше і більше, особливо на початку ХХІ століття, на перший план виходить проблема ефективного управління наявними і залученими ресурсами. Це передбачали, і в ХХ столітті неодноразово говорили про це багато видатних політиків, науковців і державних діячів. Президент США Д.-Ф. Кеннеді під час свого президентства якось сказав, що наступне століття пройде під знаком змагання у сфері управління за досягнення його вищої ефективності. Тому організація високоефективного управління в будь-якій державі належить до кола вічно актуальних питань, значення яких ніколи не зменшується.
   Значною мірою це стосується й України, яка після здобуття незалежності в 1991 році торує собі шлях до гідного життя. Серед проблем, з якими зіткнулася Україна після вибору незалежного шляху розвитку, була і є, на жаль, до сьогодні проблема недосконалої владної організації і неефективної діяльності влади. Саме недосконала і неефективна діяльність влади, а не економічна криза, відсутність обігових коштів і платежів, брак інвесторів, корупція і недосконале законодавство є головною проблемою українського суспільства і держави. З цього приводу прем’єр-міністр України В.А. Ющенко зазначив: “Маємо визнати, що державне управління в країні вкрай неефективне. Зробити його високоефективним зобов’язана адміністративна реформа. Центр її вже розпочав, слово за областями”1. ЇЇ успішне вирішення — запорука і необхідна передумова розв’язання й інших проблем. Без її вирішення плани реформування суспільного життя, економіки і політики так і залишаться лише планами та ніколи не стануть дійсністю. У спадок від колишнього СРСР Україні залишилися разом з іншими пережитками минулого режиму адміністративно-територіальний устрій та організація державної влади. І хоча за роки незалежності шляхом численних експериментів вони певною мірою вдосконалювалися, проте слід визнати, що це вдосконалення організації і діяльності державної влади є за своєю основою більше поверховим, ніж глибинним.
   Одним із реальних способів створити високоефективну систему управління державою є адміністративна реформа. Про необхідність проведення в Україні адміністративної реформи провідні політики і науковці заговорили відразу ж після проголошення незалежності. Очевидним було те, що новоутворена держава мусить мати і свою (а не успадковану від попередньої держави, заснованої на принципово інших засадах) організацію державної влади. ЇЇ головні засади були закріплені в Конституції України 1996 року, прийняття якої послужило імпульсом для розробки проектів проведення адміністративної реформи.

Формат: PDF
Мова: Українська

Скачати доповідь
Проблеми адміністративної реформи в Україні (З.С. Гладун)

 
< Попередня   Наступна >
Реклама